Loading...
Blog
  • Main page
05
05
2021

Obezitatea și cum putem lupta cu ea

By IT LSE 0

Obezitatea. Ce este obezitatea?      

În practică, fiecare dintre noi a fost cântărit măcar odată la medicul de familie sau are un cântar acasă pe care l-a considerat prieten sau dușman. Apariția câtorva kg în plus ne îngrijora, însă nu ne motiva să facem o schimbare radicală. Cu toate acestea, când observăm că această creștere în masa corporală este una nemoderată, ar trebui să începem să ne punem primele semne de întrebare. Una dintre principalele cauze o poate constitui obezitatea.     

Obezitatea reprezintă cea mai frecventă boală metabolică și este caracterizată printr-un exces de țesut adipos. Aceasta afectează toate categoriile de vârstă și poate supune omul mai multor riscuri, precum apariția bolilor cardiace, pulmonare, ale articulațiilor, dar și probleme legate de fertilitate.

Cum sӑ tratӑm obezitatea?

Tratamentul împotriva obezitӑții constituie un tratament pe termen lung. Este foarte important de ştiut faptul cӑ, singurele modalitӑți prin care o persoanӑ îşi poate schimba greutatea într-un mod permanent sunt schimbarea stilului de viațӑ şi a comportamentului.

  1. Concentreazӑ-te pe consumul de alimente cu indice glicemic scӑzut.

Indicele glicemic (IG) este o scală utilizată pentru a măsura cât de repede un produs alimentar îți va crește glicemia. Concentrarea pe alimente cu conținut scăzut de IG poate ajuta la menținerea nivelului de zahăr din sânge mai stabil. Menținerea constantă a nivelului de glucoză din sânge poate ajuta la gestionarea greutății.

  • Consumați alimente mai puțin procesate sau care nu conțin zahӑr

Potrivit unui studiu din 2016 publicat în ‘The American Journal of Clinical Nutrition’, consumul de alimente procesate și ultraprelucrate este legat de un risc mai mare de obezitate. Multe alimente procesate sunt bogate în grăsimi, sare și zahăr, ceea ce poate încuraja consumul excesiv.

  • Asigurați-vă că toată lumea doarme suficient

Cercetările sugerează că atât copiii, cât și adulții, care nu dorm suficient, pot ajunge să cântărească mai mult. Obiceiurile sănătoase de somn de la Fundația Națională pentru Somn includ un program de somn, un ritual de culcare, o pernă și o saltea confortabile.

  • Participați la o activitate fizicӑ regulată

Încorporarea activității fizice regulate în programul dvs. este importantă pentru menținerea sau pierderea în greutate, printre alte beneficii. Sunt recomandate 3 ore de activitate fizicӑ moderată sau o oră şi 30 de minute de activitate fizicӑ viguroasă pe săptămână.

Așadar, pentru a preveni și a trata obezitatea, este nevoie de respectarea unor legi ale sănătății. Este bine de reținut faptul că indiferent dacă ne aflăm în pericolul de a deveni obezi, în prezent supraponderali sau la o greutate normală, putem lua măsuri pentru a preveni creșterea nesănătoasă în greutate și problemele de sănătate conexe. Niciodatӑ nu este prea târziu pentru a apela la o schimbare în ceea ce privește stilul nostru de viață. De aceea, adoptarea unui regim alimentar corect, mișcarea fizică regulată cât și odihna reprezintă trei dintre regulile esențiale ce ar trebui respectate pentru a combate obezitatea, cât și cauzele acesteia.

Puteți fi alături de campionul nostru, Darius Ghereben, donând pe urmatorul link:

https://bit.ly/2Oma4Xj

author: IT LSE