Loading...
Blog
  • Main page
12
08
2011

Alimentatia vara

By IT LSE 0

Cucumber & Tomato SaladPe timp de vară, căldura insuportabilă, timpul puţin pe care il avem pentru noi sunt o parte dintre factorii care ne afectează organismul, în general. Cea mai deranjantă problemă însă, o constituie temperaturile extrem de ridicate, resimţite pe toată perioada verii, aproape. O data cu creşterea gradelor în termometru, automat, se simte nevoia unei schimbări în alimentaţie.

Trebuie să iei o masa principala sau o gustare, la fiecare 3-4 ore – acest lucru îţi “hrăneşte” metabolismul, păstrându-l la cote optime, şi previne căderile de glicemie.

Combină proteinele (peşte, carne slabă, fasole, nuci, ouă, lactate) cu fibrele (cereale integrale, legume, fructe), la fiecare masă. Atunci când sunt mâncate împreună, aceste alimente iau mai mult timp pentru a se digera, deci iţi păstrează senzaţia de saţietate pe o perioadă mai mare.

Fă mişcare şi bea apă mai des! Cu cât bei mai multă apă şi faci mai mult sport, cu atât vei reusi să îţi dezvolti un trup armonios, sănătos.

Fructele şi legumele, aliaţi de bază – Toate fructele şi legumele sunt pline de apă, majoritatea reprezentând şi surse importante de potasiu. Dintre fructele şi legumele pe care le avem la dispoziţie vara, câteva sunt aliaţii ideali pentru a lupta împotriva căldurii copleşitoare: pepenii, fructele de pădure, spanacul şi ardeii iuţi.

Pepenii – Pepenii, fie că sunt verzi, fie că sunt galbeni, conţin 95% apă, care este binevenită pentru a completa cantitatea de lichide pierdute de organismul nostru din cauza temperaturii ridicate. Pepenii conţin şi cantităţi însemnate de potasiu, campionii în privinţa conţinutului de potasiu fiind pepenii galbeni.

Datorită culorii portocalii, pepenii galbeni sunt o sursă valoroasă de beta-caroten, un antioxidant util pentru apărarea organismului de razele ultraviolete nocive.

Fructele de pădure – O altă sursă importantă de apă o reprezintă fructele de pădure. Un bol cu fructe de pădure dulci ne va ajuta să reducem inflamaţia pielii, dacă am suferit o arsură solară şi să ne reîmprospătăm rezerva de fier, fosfor şi sodiu. De asemenea, fructele de pădure conţin şi un ingredient natural care ajută organismul să produca mult colagen şi conferă supleţe şi catifelare pielii.

Spanacul – Culoarea verde a spanacului provine de la luteină – un pigment şi antioxidant natural care protejează pielea şi ochii de razele solare.

Ardei iute, usturoi şi ghimbir – La prima vedere, am fi tentaţi să spunem că ardeii iuţi, usturoiul sau ghimbirul sunt ultimele legume recomandate a fi consumate pe timpul verii. În realitate, acestea stimuleaza transpiraţia, care, prin evaporare, ne răcoreşte trupul. Conţinutul crescut de vitamina C le recomandă şi în protejarea pielii de arsurile solare.

author: IT LSE