Loading...
Blog
  • Main page
20
05
2011

Consumatorii preocupati de o alimentatie sanatoasa determina schimbarea strategiilor de marketing

By IT LSE 0

Multe branduri din Europa care activeaza in industria alimentara si-au modificat strategiile de marketing ca urmare a unei directive europene in ceea ce priveste promovarea produselor catre copii. Un studiu realizat de Accenture Media Management a descoperit ca aproape 70% din firmele din acest sector de activitate s-au conformat normelor.

 Directiva Comisiei Europene s-a aplicat pentru reclamele TV, print, mediu online si materiale de comunicare in scoli generale. Datele analizei a 580.000 de reclame TV din Grecia, Ungaria, Olanda, Polonia, Portugalia si Spania, reflecta un grad de conformare de 98,9% cu prevederile europene.

Produsele alimentare nu au mai beneficiat de o expunere consistenta in TV, numarul reclamelor din acest mediu fiind redus per ansamblu cu 36%. Foarte multi producatori au restrans aria de definire a produselor sanatoase, introducand criterii stricte de evaluare a valorilor nutritionale, dar chiar si in acest segment numarul spoturilor difuzate a scazut cu 60%.

 Monitorizarea presei scrise din Franta, Portugalia, Spania si Marea Britanie a relevat interesul crescut al marketerilor pentru a se incadra in normele de comunicare, procentul de conformare fiind de 100%.

Putin mai scazut, dar demonstrand inca o data ca detinatorii de branduri din industria alimentara activeaza potrivit regulilor, este procentul de 92% rezultat in urma studiului condus de BDRC Continental in 400 de scoli din Belgia, Italia, Slovacia si Marea Britanie, asupra materialelor de comunicare distribuite in aceste insitutii.

 Pentru marketerii care si-au adaptat astfel strategiile, efecte pozitive pot fi resimtite pe termen lung in conditiile in care, la nivel global, consumatorii adulti prezinta un interes crescut fata de alimentatia sanatoasa, iar piata care cuprinde aceste produse inregistreaza o crestere rapida, potrivit unui studiu realizat de agentia de cercetare Nielsen.

 Marketerii pot profita de acest apetit al consumatorilor iar directiile de actiune ar trebui sa includa dezvoltarea gamelor de produse si a lanturilor de distributie, precum si imbunatatirea comunicarii. Cifrele Nielsen arata ca 26% dintre consumatori reclama lipsa accesului la produsele “sanatoase”, 24% nu le pot diferentia de restul produselor, iar 25% nu sunt multumiti de gustul lor.

 In acelasi timp insa, vanzarile sunt ingreunate si de preturile ridicate, 33% dintre cei intervievati mentionand ca desi ar dori sa manance sanatos, produsele din aceasta gama sunt mult prea scumpe. Acest efect poate fi atribuit crizei economice, dar exista semne de imbunatatire pe acesta piata, in masura in care tot mai multe state depasesc socul recesiunii.

author: IT LSE

Comment
0

Leave a reply

5 × 2 =