Loading...
Blog
  • Main page
05
04
2011

Despre cafea…(3)

By IT LSE 0

Cafeaua poate crea dependenta?

Nu. Cu toate ca placerea de a bea cafea in mod regulat poate fi descrisa ca o obisnuinta, si cu toate ca faptul de a bea cafea este cunoscut ca stimulant energizant, acest lucru nu poate fi confundat cu dependenta. Agentii precum Organizatia de Sanatate Mondiala au afirmat ca “Nu exista nicio dovada potrivit careia consumul de cofeina nu are nici pe departe consecinte fizice si sociale precum cele care sunt associate cu abuzul grav de droguri”. Bautul de cafea nu da dependenta si acest fapt a fost demonstrat de un studiu recent, care arata ca cofeina nu actioneaza asupra regiunilor creierului responsabile pentru recompensa, motivatie si dependenta in acelasi fel in care actioneaza amfetaminele precum cocaina. De asemenea, simptomele slabe de disconfort fizic, precum durerile de cap sau starea de letargie, pe care le resimt unii bautori de cafea, nu au o legatura evidenta cu cantitatile consumate zilnic.

Ne putem deshidrata din cauza cafelei?

Cofeina din cafea este un diuretic slab, in consecinta aceasta poate creste volumul de urina eliminata, dar consumul moderat, de pana la 4/5 cesti pe zi, nu are un efect mai important decat apa plata. Multi oameni, inclusiv atletii si cei care zboara pe distante lungi, sunt sfatuiti sa se abtina de la a bea bauturi care contin cofeina. Se presupune ca cofeina poate accentua deshidratarea si cauza scaderea performantelor atletilor sau slabirea starii de sanatate, desi nu exista nicio dovada stiintifica care sa sustina aceasta presupunere. In ceea ce ii priveste pe atleti, noua studii care s-au axat pe analiza efectele consumului de cofeina asupra volumului de urina eliminat, au fost reevaluate de curand. Autorul a ajuns la concluzia ca descoperirile stiintifice au confirmat faptul ca atletii si practicantii de sporturi in general nu ar mai suferi de dezechilibre intre nivelul de fluide si cel de electroliti din corp daca ar consuma bauturi cofeinizate in cantitati moderate si ar urma o dieta sanatoasa. Sfatul pentru cei care fac zboruri pe distante lungi este sa bea in mod regulat lichide pentru a reduce riscul de tromboza. Cafeaua poate fi o parte din volumul zilnic de lichide recomandat, care este de cel putin de 1,5-2 litri.

author: IT LSE

Comment
0

Leave a reply

five − 4 =