Loading...
Blog
  • Main page
12
11
2010

Interviu cu Monica Tatoiu

By IT LSE 0

In exclusivitate pentru campania “Alearga pentru Viata!”, Monica Tatoiu a acordat un scurt interviu.

Reporter: Cand ati facut ultima data miscare ?

Monica Tatoiu: In weekend cand am urcat si coborat scarile cat intr-un bloc cu 10 etaje. Vine toamna si garderoba de vara coboara in subsol si cea de iarna urca la etaj. In plus merg pe jos cel putin o ora pe zi.

Reporter: Cat de des faceti miscare si in ce conditii?

Monica Tatoiu: Mersul pe jos este cea mai sanatoasa miscare. Pentru un tonus bun, zilnic minimum 30 de minute de miscare in pas alert, fara alergat. Munca fizica, in bucatarie, in gradina, curatenia din casa elibereaza mintea de stres si alimenteaza corpul cu energie. Vorbim prea putin despre miscarea in spatiul de acasa. lenevitul in fata televizorului sau obsesia pentru calculator nu fac parte dintr-un stil de viata sanatos. Fac si cat de mult sport este posibil. Schiez pe apa si pe zapada, inot si merg la ore de echitatie. Din pacate pe DN1 dimineata este de ceva vreme un infern .

Reporter: Este importanta miscarea din punctul dumneavoastra de vedere ?

Monica Tatoiu: Greutatea trebuie controlata nu neaparat din vanitate ci din respect pentru articulatii. Dupa 50 de ani metabolismul lenes trebuie ajutat prin dieta sanatoasa si multa miscare in aer curat.

Reporter: Sunteti  atenta la alimentatie ? Ce produse consumati ?

Monica Tatoiu: Carne alba si fructe de mare, lactate, fara lapte dulce din cauza psoriazisului declansat acum 30 de ani, fructe si legume, seminte si nuci si 2 pahare de vin rosu pe zi .

Reporter: Vi se pare un pericol sedentarismul ?

Monica Tatoiu: Lipsa de apetit pentru miscare este primul pas spre o batranete timpurie si diminueaza placerea de a trai. Singurele momente cand repausul este bun sunt cele petrecute in compania unei carti de calitate. Atunci mintea noastra face “sport”.

Reporter: Ce recomandari ati face unui om care are foarte putin timp sa faca miscare ?

Monica Tatoiu: Sa constientizeze ca sedentarismul este daunator sanatatii mergand neaparat la doctor pentru analize aprofundate. Sa consulte un nutritionist. Sa stabileasca prin autoanaliza ce sport sau tip de  miscare i se potriveste . Sa inceapa cu cate putina miscare pentru a nu stresa musculatura. Intai cate 10 minute apoi din ce in ce ami mult pana la 1 ora pe zi. Sa-si faca un program si sa-l comunice prietenilor despre el pentru ca sa nu se mai poata razgandi.

In echipa schimbarile sunt mai usoare.

Reporter: Ce parere aveti despre campania sociala « Alearga pentru Viata ! » ?

Monica Tatoiu: Sportul in America este un mod de viata.Sportul ne ajuta sa traim mai frumos, impreuna. Avem o singura viata de care nu trebuie sa ne batem joc.

Felicitari pentru acest proiect.

Reporter: Ati simtit un pericol pentru sanatate datorita stilului de viata pe care il aveti ?

Monica Tatoiu: Cand puneam profesia pe primul loc uitam de miscare. Intr-o seara cand ma pregateam sa plec la teatru am incercat sa imbrac o rochie . Fermoarul nu s-a mai inchis. M-am suparat rau pe viata si mi-am spus GATA. Mi-am facut un program pentru urmatoarele 3 luni, pe care l-am respectat cu sfintenie. Mi-am pus un cantar in baie si mi-am facut un regim alimentar si un program de miscare zilnic. Am facut un pariu cu mine si l-am castigat pentru mine.

Mi-am castigat respectul de sine prin vointa si consecventa, coctailul ideal.

author: IT LSE

Comment
0

Leave a reply

14 − two =