Loading...
Blog
  • Main page
18
05
2015

4 alimente pe care e mai bine sa le consumi crude

By IT LSE 0

Regimul alimentar care include legume proaspete este esential pentru o sanatate de fier, ferita de boli si lipsa de energie specifica persoanelor moderne. Insa, pentru a beneficia la maximum de proprietatile energizante ale acestor alimente, trebuie sa stim cum sa le consumam, deoarece unele legume sunt mai sanatoase atunci cand sunt gatite, iar altele trebuie mancate in stare proaspata pentru a profita de toate substantele nutritive necesare organismului.

 
1.Usturoiul
Principalul motiv pentru care ar trebui sa-l mancam este ca reduce riscul aparitiei bolilor de inima. Studiile au demonstrat ca o dieta bogata in usturoi scade tensiunea arteriala, subtiaza sangele, scade nivelul colesterolului “rau”, si creste nivelul colesterolului “bun”. Usturoiul poate fi folosit si ca antiinflamator. Este indicat sa manaci usturoi cand esti racita, gripata sau ai atac de astm, unde este cazul. Usturoiul omoara bacteriile, chiar si pe cele care sunt rezistente la medicamente. In consecinta, usturoiul are proprietati de antibiotic, datorita continutului de alicin.
2. Ardeiul gras rosu
Considerat printre cele mai sanatoase alimente din lume, ardeiul gras are in compozitia sa o gama larga şi variata de antioxidanti si fitonutrienti. Intr-un singur ardei gras gasim 1500 micrograme de betacaroten, de trei ori mai mult decat intr-un morcov de dimensiuni medii. Antioxidantii protejeaza impotriva radicalilor liberi, previn cancerul si intaresc raspunsul organismului epuizat la perioade de stres. Aportul saptamanal de antioxidanti poate scadea stresul oxidativ si preveni inflamatia cronica.
3. Nucile
In nuci gaseşti tot ce ai nevoie pentru a-ti proteja inima şi a reduce colesterolul rau: acizi grasi Omega 3, proteine, fibre, vitamina E si grasimi bune pentru inima. Nutritionistii au obsercat ca un pumn de nuci consumat de patru ori pe saptamana poate fi asociat cu un continut mai mic de lipide in sange si o reducere a riscului de maladii cardiovasculate cu 37%. De asemenea, daca tii un regim de slabire, un pumn de nuci poate fi o solutie foarte buna, daca nu te poti abtine sa rontai ceva intre mese. Consuma nuci crude ca aperitiv sau adauga-le in salate, carora nucile le vor da o savoare deosebita.
4. Sparanghelul
Sparanghelul este bogat în glutation, un aminoacid cu proprietaţi antioxidante care protejeaza celulele de radicalii liberi si toxine, astfel ca ne mentine pielea tanara şi radianta, ca la 20 de ani.Per portie, sparanghelul contine aproximativ 288 de miligrame de potasiu, recunoscut pentru capacitatea sa de a reduce grasimea de pe abdomen, 3 grame de fibre care îmbunatatesc digestia, are doar 40 de calorii, 0 colesterol sau grasimi, deci poate fi inclus in orice dieta de slabire. Potrivit specialistilor americani de la UCLA, sparanghelul este legume numărul 1 în procesele de detoxifiere.

 

author: IT LSE